perjantaina, kesäkuuta 29, 2007

HTPS Vuosipäiväkisa

Vuosipäiväkisa kisattiin erittäin hienoissa, joskin hieman vaihtelevissa olosuhteissa. Molempina päivinä fleetti pysyi mukavasti kasassa, toisin kuin Das Båt:n suoritus. Sijoitukseen (18/19) ei voi olla kovin tyytyväinen, mutta toisaalta taas opittiin paljon.

Keulatiimi (Sami & Jussi) alkaa pikkuhiljaa saada hommasta otetta ja manööverit menivätkin sunnuntain lähdöissä jo erittäin mallikkaasti. Seuraavaksi pitäisi saada suoritukset tasaisemmiksi, erityisesti venevauhdin ja taktiikan osalta...

Radalla oli muutamia uusia veneitä, 4Play ja Joni Halmisen Flash Gordon. Hienoa saada uusia tulokkaita luokkaan. Molemmat osoittautuivat heti ensimmäisessä kisassa kilpailukykyisiksi menijöiksi.

Kisan tuloksia voi käydä katselemassa täältä:
http://www.htps.info/kilpailut/tulokset.php?kisa=HTPS_vuosip%E4iv%E4kilpailu_16.-17.6.2007.kisa

Nyt nokka kohti Hankoa, Båt lähtee maanantaina 2.7.2007 kohti länttä. Tavoitteena on luonnollisesti parantaa alkukauden hieman vaisua menestystä.

perjantaina, kesäkuuta 15, 2007

Suunto Cup 2007

Kauden ensimmäinen kisa, Suunto Cup, kisattiin Melkin eteläpuolen radalla kovin vaikeissa ja vaihtelevissa olosuhteissa. BÅTin miehistössä oli havaittavissa vielä pientä ruostetta pitkän talven jälkeen, virheitä tehtiin paljon. Varsinkin vendojen paikat, leikkarit, tuulen muutoksien havaitseminen, lähdöt yms. vaatii vielä treeniä. Onneksi sunnuntaina menossa alkoi olla jo hieman enemmän järkeä (vaikka ei se sijoissa näy), joten eiköhän tämä tästä.

Sijoitus ei ollut kovin mairitteleva, lopullisissa tuloksissa oltiin 14/15:sta. Onneksi sentään Bastardo onnistuttiin jättämään taakse.

Ensi viikonloppuna kisataan HTPS:n Vuosipäiväkisa Kruunuvuoren haastavalla selällä, ennusteet lupaavat kevyttuulista kisaa... saa nähdä miten käy.

Jussi